Radhanath Swami (Krsna-katha 07/2003) – Osim služenja vaišnava i mantranja harinam mantre – sve ostalo je neprijatelj našem duhovnom životu.
Radhanath swami
Krsna-katha 07/2003
Izvadak iz predavanja Njegove svetosti Radhanath svamija, pod nazivom “Zatvor bez zidova”
…Postoje dva procesa koje maya ne može nadvladati: služenje vaišnava i harinam mantra. Stoga nam mora na ovaj ili onaj način odvratiti pažnju od toga. A kako to ona radi? Ono što pokušava napraviti je unijeti nesklad i nesuglasje među bhakte, a ima puno fantastičnih načina da to izvede. Čak koristi Krišnine bhakte, ako su malo nepažljivi, da stvori manjak vjere i nepovjerenje, da stvori kritizerstvo, huljenje među vaišnavama, jer zna da je pobijedila ako može razdvojiti jedinstvo vaišnava.
Nitko nema šanse ako ona uspije postići taj korak.
Zapanjujuće je, ako promotrimo vlastiti život, što ponekad možemo shvatiti da nas je maya iskoristila kao instrument da bi kreirala nesklad i nesuglasje među drugim vaišnavama.
U ime toga da smo bhakte, postajemo najveći Krišnini neprijatelji. Samo je jedan način da to prevaziđemo – odvojenost! Dok god smo odvojeni od vlastite dobiti, obožavanja i isticanja – što nam maya može?
Dok god želimo biti upravitelji ili uživatelji na bilo kojoj ravni, ona može potajno ući u naše srce ili u srca drugih da stvori to stanje nejedinstva i pokvari stav služenja unutar našeg srca.
Tada više ne želimo biti ponizni sluga vaišnava, već gospodar vaišnava, želimo uživati u položaju vaišnava. Vrlo opasno!
Stoga moramo biti vrlo, vrlo, vrlo oprezni jer je maya tako prožimajuća, poput vode – ako postoji mala napuklina voda će odmah naći put kroz nju. A problem je što naša svjesnost ima toliko puno pukotina. Stoga moramo našu svjesnost održavati izoliranom – kroz ispravno druženje sa bhaktama.
Možete vidjeti kako je lažni ponos tako jako usađen u naša srca; pokušavamo nadvladati taj ponos kroz poniznu službu jer je to jedini put do Krišne. Dakle, što mayadevi radi – točno zna gdje se nalazi tvoj ponos, koliko god mali komadić ponosa zaostane, koji god ostatak lažnog ponosa ostane tamo, ona točno zna gdje je to. I kroz nekog posrednika ili napravu ili neki način ići će upravo tamo i pokušati ga raspiriti, zaluditi ga i tada će nam se duhovna svjesnost iskvariti. Ne budite iznenađeni ako se te stvari dogode, ustvari bilo bi iznenađujuće neshvatljivo da se to ne dogodi – dogodit će se.
Ne možemo očekivati da će nas maya pustiti na miru zato što smo bhakte. Maya će nas uvijek iznova iskušavati, a ako ostanemo ujedinjeni u skromnom pokušaju služenja i odvojenosti od ponosa i ugleda, odvojeni od iznalaženja vlastitih načina i dostizanja naših vlastitih želja, tada će nas kušnje maye jedino zbližavati i uzdizati našu svjesnost na višu ravan
Ali ako imamo bilo koju od ovih vezanosti, te će kušnje iskvariti našu svjesnost i iskoristiti nas kao instrument da iskvari svjesnost ostalih. Opasnost je na svakom koraku: “padam padam yat vipadam na tesam”, no ta opasnost na svakom koraku ne znači da vas na svakom koraku može pregaziti auto, ili da ćete upasti u provaliju i slomiti nogu, ili da će bomba grunuti u vašoj kući, ili ćete izgubiti posao – to nije nužno jedino značenje toga – to je grubo, već također zadire jako suptilno i djeluje na suptilnoj ravni. Tako na svakom koraku, od najsuptilnijeg do najgrubljeg, maya vas pokušava odvratiti s puta poniznog služenja, odvratiti od pravilne vrste druženja s vaišnavama. Pružit će nam toliko mnogo razloga da se posvadimo s drugim bhaktom, da – ako smo vezani za bilo koje osjetilno uživanje i pokušavamo ga opravdati – odmah postajemo protivnici.
Ali ako smo iskreni, pažljivi i nevezani – nećemo se u to upustiti. Bit ćemo daleko iznad toga, bit ćemo transcendentalni prema tome. Imam svoju službu, imam sveto Ime, oboje to imamo i to je sve što je potrebno, sve ostalo je iluzija. Osim služenja vaišnava i mantranja harinam mantre – sve ostalo u ovoj kreaciji je iluzija, sve ostalo je neprijatelj našem duhovnom životu.