Sridhar svami (Krsna-katha 9/2010.): Morate se odjenuti samo u kopen, otići u Himalaye i stajati u hladnoj rijeci… (dame mogu nositi bikinije)…
(Krsna-katha 9/2010.)
Ništa vrijedno u ovom se svijetu ne može dobiti bez određenih strogosti (askeze). Trebaju li nama u našem procesu predanog služenja još kakve dodatne strogosti ili su nam mantranje, sadhana i pridržavanje četiri regulativna načela dovoljni?
Sridhar svami:
Da, morate se odjenuti samo u kopen, otići u Himalaye i stajati u hladnoj rijeci… (dame mogu nositi bikinije)… jesti samo par zrna žita svaki dan. (smijeh)
Ne, ne morate napraviti ništa drugo osim ono što je Srila Prabhupada pokazao. Većina naših acarya, naših vođa iz prošlosti, bili su obiteljski ljudi, imali su svoj posao, djecu i sve što s tim ide. No, svaki su slobodni trenutak koristili za druženje s drugim bhaktama i uživanje u raspravama o Gospodinovim zabavama. To je relativno jednostavan program, ne baš teška strogost, no, na žalost u današnje doba ljudi čak i s time imaju poteškoća. Ja bih bio jako, jako sretan i Prabhupada bi bio jako, jako sretan, i vaš duhovni učitelj bi bio jako, jako sretan, ako biste samo mogli taj jednostavni program postojano i iskreno slijediti.
Jednom je NJ. s. Bhakti caru svami otišao u asram Nj.b.m. Bhakti Raksak Sridhar svamija. Raspravljali su o različitim stvarima na bengaliju, a potom je Sridhar svami pozvao Bhakti caru svamija da ostane na ručku. Bhakti caru svami je odgovorio, „Ne, hvala, ja danas postim.“
To mi je sve ispričao Bhakti caru Maharaja, osobno.
Sridhar svami je na to odgovorio da postoje dvije sklonosti – pravritti i nivritti. Pravritti označava sklonost prema osjetilnom uživanju, a nivritti sklonost ka odricanju od svega. Sridhar svami je istakao da trebamo djelovati samo za Krišnino zadovoljstvo. Ako spekuliramo i odmaknemo predaleko tim putem odricanja, postat ćemo suhoparni i impersonalisti. Impersonalist misli, „Pogledaj kako sam moćan, pogledaj kako velike strogosti činim! Pa, ja sam Bog!“ A kad netko razvije takvu svijest, vrlo ga je teško dovesti natrag do ljuavi prema Svevišnjoj Osobi. S druge strane, ako osoba ode pomalo u smjeru osjetilnog uživanja, može se dogoditi da pomalo poklekne ili da posve padne. No, barem nije počinila najveću uvredu prema Bogu – ne misli da je Bog – pa joj se može propovijedati i dovesti ju natrag na put ljubavi prema Bogu.
(Rijeka 5.05.2002.)