SB 11.19.40-45
Pravo obilje je Moja vlastita priroda kao Božanske Osobe, putem koje ispoljavam šest beskrajnih obilja. Vrhovno ostvarenje života je predano služenje posvećeno Meni, a istinsko obrazovanje je uništenje pogrešnog opažanja dualnosti unutar duše. Istinska čednost je osjećati odvratnost prema nedoličnim aktivnostima, a ljepota je posjedovati dobre odlike poput odvojenosti.
SB 11.19.40-45
Pravo obilje je Moja vlastita priroda kao Božanske Osobe, putem koje ispoljavam šest beskrajnih obilja. Vrhovno ostvarenje života je predano služenje posvećeno Meni, a istinsko obrazovanje je uništenje pogrešnog opažanja dualnosti unutar duše. Istinska čednost je osjećati odvratnost prema nedoličnim aktivnostima, a ljepota je posjedovati dobre odlike poput odvojenosti. Istinska sreća je transcendirati materijalnu sreću i nesreću, a istinska nevolja je upuštati se u potragu za spolnim zadovoljstvom. Mudar je onaj tko poznaje proces oslobođenja od vezanosti, a budala je onaj tko se poistovjećuje sa svojim materijalnim tijelom i umom. Pravi put u životu je onaj koji vodi Meni, a pogrešan put je zadovoljavanje osjetila, čime se zavodi svjesnost. Pravi raj je prevlast gune vrline, dok je pakao prevlast neznanja. Ja sam istinski prijatelj svakome, djelujem kao duhovni učitelj cijelog svemira, a ljudsko tijelo je poput doma. Dragi prijatelju Uddhava, onaj tko ima dobre odlike smatra se zaista bogatim, a onaj tko je nezadovoljan u životu je zapravo siromah. Nesretnik je onaj tko ne može vladati svojim osjetilima, dok je onaj tko nije vezan za zadovoljavanje osjetila, pravi kontrolor. Nasuprot njega, onaj tko se veže za osjetilno uživanje je rob. Tako sam, Uddhava, izložio sve teme o kojima si me pitao. Nema potrebe za detaljnijim opisom tih dobrih i loših odlika, jer je stalno promatranje dobrog i lošeg samo po sebi loša odlika. Najbolja odlika je transcendirati materijalno dobro i zlo.
SMISAO:
Svevišnja Božanska Osoba je prirodno puna šest obilja, naime beskrajne ljepote, bogatstva, slave, znanja, snage i odvojenosti. Stoga je najveći dobitak u životu osobno i s ljubavlju služiti Boga, koji je prirodno riznica sveg zadovoljstva. Pravo obrazovanje znači odbacivanje pogrešne predodžbe da je išta odvojeno od Boga, izvora svih moći. Slično tome, ne smije se pogrešno smatrati da je pojedinačna duša različita ili odvojena od Vrhovne Duše. Čednost ne znači samo stidljivost. Trebamo se spontano i s odvratnošću kloniti griješnih djela. Tek tada se možemo smatrati čednima i poniznima. Onaj tko je zadovoljan u svjesnosti Krišne i ne traga za materijalnim zadovoljstvom, niti trpi zbog materijalnog nezadovoljstva, istinski je sretan čovjek. Najnesretniji je onaj tko je vezan za seksualno zadovoljstvo, a mudar je onaj tko poznaje proces oslobođenja od takve materijalne vezanosti. Budala je onaj tko prekine svoje vječno prijateljstvo s Gospodinom Krišnom i poistovjeti se s vlastitim privremenim materijalnim tijelom, umom, društvom, zajednicom i obitelji. Pravi put u životu nije suvremeni autoput ili, u primitivnijim kulturama, puteljak bez trnja i blata. To je put koji vodi do Gospodina Krišne. Pogrešan put u životu nije samo onaj na kojem vreba mnogo lopova ili je skupa cestarina. To je put koji vodi do potpune zbunjenosti u zadovoljavanju materijalnih osjetila. Rajsko ozračje je ono u kojem prevladava guna vrline, a ne ono koje postoji na Indrinoj planeti, gdje strast i neznanje ponekad narušavaju rajski ugođaj. Pakao je svugdje gdje prevladava guna neznanja, a ne samo paklene planete gdje, prema riječima Gospodina Šive, čisti bhakta može misliti na Krišnu i ostati sretan. Naš pravi prijatelj u životu je vjerodostojan duhovni učitelj, koji nas spašava iz svake opasnosti. Među svim guruima, Gospodin Krišna je sam jagat-guru ili duhovni učitelj cijelog svemira. U materijalnom životu naše materijalno tijelo je naš privremeni dom, a ne neka građevina od cigli, betona, kamena i drva. Bogataš je onaj tko ima bezbrojne dobre odlike, a ne neka neurotična budala s velikim bankovnim računom. Siromah je onaj tko je nezadovoljan, što je razumljivo samo po sebi. Onaj tko ne može vladati svojim osjetilima je svakako nesretan i bijedan u životu, dok onaj tko se okani materijalnog života, pravi je gospodar ili upravljač. U novije vrijeme postoje ostaci aristokracije u Europi i drugim zemljama, no ti takozvani gospodari (lodrovi) često ispoljavaju osobine nižih oblika života. Pravi gospodar je onaj tko je ovladao materijalnim postojanjem uzdigavši se na duhovnu razinu. Osoba vezana za materijalni život nesumnjivo će ispoljiti osobine suprotne svim dobrim odlikama spomenutim ovdje i stoga je ona simbol kretanja unatrag u životu. Gospodin zaključuje svoju analizu ustvrdivši da nema potrebe ići u detalje ovih dobrih i loših osobina. Ovo će biti dalje objašnjeno u poglavlju koje slijedi.