Iznenada se na skupu pojavio gubavac. Došavši pred Gospodina Caitanyu bacio se na tlo, stenjući od bolova. Zatim se ustao, podigao ruke u zrak i glasno zavapio: “O milostivi Gospodine, uzdigao si se poput sunca da rastjeraš bijede materijalnog postojanja.
Iz knjige „Sažeti pregled Sri Caitanye Bhagavate“ Purnaprajne dasa, Krsna katha 06/2002
Iznenada se na skupu pojavio gubavac. Došavši pred Gospodina Caitanyu bacio se na tlo, stenjući od bolova. Zatim se ustao, podigao ruke u zrak i glasno zavapio: “O milostivi Gospodine, uzdigao si se poput sunca da rastjeraš bijede materijalnog postojanja. Tvoj samilosni karakter uvijek je dirnut patnjama drugih – zato sam Ti prišao. Zbog gube izgaram od bola. Budi ljubazan i pouči me kako da se spasim.”
Gospodin mu ljutito odgovori: “Odlazi odavde! Samo te pogledati već je grijeh. Čak i ako vrlo pobožan čovjek vidi tvoje lice, taj dan će mu donijeti samo nevolje. Ti si veliki grešnik i vrijeđatelj vaišnava. Očekuje te još puno više patnje. Ne možeš podnositi ni sadašnju bol. Kako li ćeš preživjeti sve ono što te čeka u Kumbhapaka paklu?
Vaišnava je tako čist da obično spominjanje njegova imena može pročistiti cijeli svemir. Jednostavnim služenjem vaišnave osoba može vrlo lagano dostići društvo Gospodina Krišne. Štoviše, ništa nije uzvišenije od obožavanja vaišnave. U Srimad Bhagavatamu 11.14.15 je rečeno: “O Uddhava, bhakte su Mi draži od bilo koga. Iako Mi je Brahma sin, Siva Moja djelomična inkarnacija, Sankarsana Moj brat, a Laksmidevi Moja supruga, nisu Mi dragi kao ti!” I zato će onaj tko uvrijedi vaišnavu ili ga kritizira osjećati strašne posljedice život za životom.
Pobožnost, znanje i strogosti postaju potpuno beskorisne vrijeđanjem vaišnava. Gospodin Krišna odbija prihvatiti obožavanje od takve osobe. Majka Zemlja se osjeća blagoslovljenom kad vaišnave plešu po njoj, a kad dižu ruke prema nebu sve nesreće na rajskim planetama bivaju ukinute. Srivasa Pandita je vrlo uzvišen bhakta, a ti si toliki demon da si ga uvrijedio. Tvoja guba je samo podsjetnik na uvrede koje si počinio. Prava kazna tek će te stići od Yamaraja, gospodara smrti. I zato te ne želim niti vidjeti, a kamoli biti tvoj izbavitelj.”
Gubavac je u tišini saslušao ovo prekoravanje. Zatim je s najvećom poniznošću gurnuo slamku među zube i rekao: “Usljed neznanja sam uništio vlastito jastvo. Zaražen bolešću materijalizma uvrijedio sam vaišnavu. Zaslužujem najveću moguću kaznu za tako odvratan čin. A sad te molim, Moj Gospodine, pomozi mi da se izbavim. U prirodi je svetih osoba da ublažavaju patnje nesretnika i da praštaju bogohulnicima. Zato sam uzeo utočište u Tebi. Ako me Ti odbiješ, tko će me spasiti? Tebi su poznate pokore za različita grešna djela. Kao ljubaznog oca Te molim da mi preporučiš pokoru za uvrede koje sam počinio.”
Gospodin mu odgovori: “Guba je samo prva od kazni koje sljeduju vrijeđatelja poput tebe. Yamaraja ima spremno još osam milijardi različitih bolnih kazni za ljude poput tebe. Trebaš smjesta otići pred Srivasa Panditu i baciti mu se pred stopala. Njega si uvrijedio i isključivo njegovom milošću možeš biti izbavljen. To ti je jedina nada. Srivasa Pandita je vrlo uzvišen i inteligentan. Ako ga zamoliš za milost, sigurno će ti oprostiti.”
Ostali bhakte su glasno izrazili svoje slaganje sa savršenim uputama Gospodina.Gubavac je odao poštovanje Gospodinu i bhaktama i zatim požurio pronaći Srivasa Panditu. Srivasa Pandita mu je zbog svoje bezuzročne milosti oprostio uvredu i tako ga spasio od strašne sudbine.
Ako ugledate dvojicu vaišnava kako se svađaju, ne biste smjeli pomisliti da se međusobno vrijeđaju ili da između njih vlada neprijateljstvo. Takva svađa je ustvari transcendentalna i draga Gospodinu. Sukob Rukminidevi i Satyabhame, naizgled vrlo ozbiljan, zapravo nije bio takav jer su obje u stvari supruge Gospodina zauvijekujedinjene zajedničkom željom da služe svevišnjeg gospodara Krišnu. Nema neprijateljstva među vaišnavama. Sam Gospodin, usljed svoje razigrane prirode, uzrokuje takve sukobe. Ako netko podržava jednog vaišnavu u sukobu s drugim vaišnavom, proklet je zbog vaisnava-aparadhe.
Vaišnave se smatraju produžecima Gospodinovih udova. Kakvu dobrobit možete steći služeći Gospodinovu ruku, a istovremeno nanoseći bol Njegovom stopalu? Onaj tko je shvatio da Gospodin Krišna nije različit od Svojih bhakta i tko s tim znanjem služi Gospodina, vrlo lako će prijeći ocean neznanja.