Neki se bhakte odluče ponovo se oženiti u šezdesetima. Kako to, ti si objašnjavao da ćemo se, ako umjereno jedemo halavu svaki tjedan tijekom određenog broja godina, zasititi i odustati od halave. Što se s njima događa? Kako to da im nije dosta braka? Neki su čak bili dulje vremena u neposrednom Prabhupadinom društvu…
Neki se bhakte odluče ponovo se oženiti u šezdesetima. Kako to, ti si objašnjavao da ćemo se, ako umjereno jedemo halavu svaki tjedan tijekom određenog broja godina, zasititi i odustati od halave. Što se s njima događa? Kako to da im nije dosta braka? Neki su čak bili dulje vremena u neposrednom Prabhupadinom društvu…
(dio predavanja iz Mayapura, 8.11.13.)
Mahatma das (ACBSP): Dobro pitanje. Možda razmišljaju kako im je brak uvijek bio problematičan, kao da su do sada uvijek imali zasoljenu, umjesto zašećerene halave pa se sad nadaju konačno dobiti slatkuJ Ne znam što se kod njih događa, ali mogu vam ispričati spoznaju koju je Krišna po tom pitanju omogućio meni. Što se tiče bilo koje vrste vezanosti za nešto materijalno – Krišna mi je omogućio da shvatim da će se ta vezanost nastaviti u beskonačnost sve dok mi sami ne odlučimo da je vrijeme da je iskopčamo iz struje. U jednom trenutku jednostavno moramo sami izvući prekidač iz utičnice. Bhakte me pitaju kako da se iskopčaju iz struje, a ja im kažem, „Samo se iskopčajte.“ A kako ćete se to samo iskopčati? Iskopčat ćete se kad razumijete da će se, ako ga ne iskopčate iz struje, ventilator nastaviti okretati i okretati i okretati.“
To je poanta one priče sa starcem na samrtnoj postelji kojeg po naputku ministra posjećuje kralj s mladom kćerkom. Kralj je htio doznati kad prestaje spolna privlačnost, a ministar ga je htio zorno podučiti da se to nikada ne događa. Tako je umirući starac kojeg su zajedno posjetili odmah požudno pogled usmjerio na djevojku, ignorirajući čak i kralja.
Što se bhakta tiče, vezanost prestaje kad izvučete prekidač iz struje, kad vi odlučite. Prabhupadu su jednom pitali, „Zašto su žene tako privlačne?“ a on im je objasnio, „Zato jer želite u njima uživati.“ Kada izvučete prekidač, stvari se promijene. Više ne pokušavate uživati. To je moje osobno iskustvo. Promatrajući sve te stvari za koje sam vezan, shvatio sam da mogu birati – hoću li nastaviti s tom vezanošću ili ću se odvezati. Kada ću izvući prekidač? Ako to ne učinim danas, sutra će ta ista vezanost biti tu.
Bhakte ponekad kažu, „ Ja mantram, mantram, mantram i tako ću razviti odvojenost.“ Da! Trebat će ti za to cijeli život. Ovisno o kvaliteti mantranja. Dio problema je da mantranje nije učinkovito jer nisi izvukao prekidač. Bhakte misle da će prekidač sam ispasti zato jer mantraju. Ne, zbog mantranja ga može biti lakše izvući, ali još uvijek si ti taj koji to mora napraviti. A kad izvučeš prekidač, mantranje će ti se popraviti pa će ti puno lakše biti izvući prekidač i u vezi drugih, suptilnijih vezanosti.
Često pogrešno mislimo da to ne moramo učiniti, da će to proces sam odraditi. Ali, ako to ne činimo, znači da nešto ne valja, da pogrešno primjenjujemo proces. Odvojenost dolazi, ali tako da od procesa dolazi snaga da se ti odlučiš odvojiti od konkretne vezanosti. Uvijek ti biraš. Ponekad se radi o nečemu za što smo vezani, ali nije dobro za nas i onda moramo tako odlučiti, „Stvarno bih to htio napraviti, ali to nije dobro za mene, za moj duhovni život i zato jednostavno to neću napraviti.“ Ili može biti drugačije, „Od ovog bih se stvarno želio odvojiti, ali to je nešto što mi je dužnost, što moram obaviti i zato ću to napraviti.“ U Americi se kaže, „Zagrizi metak!“ To su dvije inačice iste stvari – izvuci prekidač ili zagrizi metak.