Život Devavrate, sina kralja Santanua, neobična je priča, ali puna običnih, svakodnevnih naših iskustava. Nakon što je shvatio da mu zbog njega otac neće moći uzeti lijepu, mladu ženu kao svoju pratilju, Devavrata ne samo odbacuje svoje pravo na prijestolje, već daje i strašan zavjet da se neće nikada ženiti, neće imati nasljednika. To je za takvu osobu jednako samoubojstvu, jer strastveni ksatriya (ratnik) ne može bez puno žena i njihovih potreba za zaštitom. Tako Devavrata postaje Bhisma. Dajući zavjet da će podržati i služiti svakog kralja koji sjedne na prijestolje nije mogao ni slutiti kakve će mu to sve nedaće donijeti. Nitko, pa ni on, nije mogao sanjati da će takva osoba kao što je Duryodhana vladati kraljevstvom. Nitko nije mogao zamisliti tako zlu osobu na položaju kralja.
Rat. Kurui protiv Pandava. Krišna je na strani Pandava, a Bhisma na strani Kurua. Bhisma je Krišnin bhakta, no mora se zbog svog zavjeta boriti protiv Krišne. U pitanju su zavjeti, poštovanje prema ocu i zahvalnost. U pitanju je bilo slijeđenje dharme. To je Bhisma sve znao, bilo mu je jako stalo do toga, a nepredvidive okolnosti su ga dovele na stranu suprostavljenu njegovom voljenom Krišni. Užasan položaj. Svatko od nas u svom životu bježi od takvog položaja u kojem se zatekao Bhisma. Koja nam je alternativa prihvatljiva?
Da bi održao taj svoj emotivni odnos s nekom ovozemaljskom osobom, svatko od nas će spontano izabrati kršenje dharme, zavjeta i svega što mu je sveto. To se kod nas zove “glas srca”. Zato naš položaj i nije moguće usporediti s položajem Bhisme. Naš je položaj istovjetan s Arjuninim položajem na početku bitke. Mi smo uz Krišnu. Ušli smo na Njegovu stranu, ali rat će svakog trena početi. Bit ćemo izloženi strašnim i moćnim oružjima koje posjeduje druga, neprijateljska strana. Malo smo zbunjeni i nepripremljeni, ali želja da pomognemo Krišni u ostvarenju Njegovih želja naše je najveće bogatstvo. Mnoge opasnosti vrebaju na nas, ali mi ne marimo za to. S horizonta nas poziva slava pobjednika i smješka nam se nudeći poklone. Hrabri i odlučni, borimo se uz Krišnu, a naš položaj Krišninog sluge polako prelazi u ulogu Krišninog zaštitnika. Ali, rat traje dugo. I sve je u njemu nepredvidljivo.
Mnogi od nas će pasti u bici, no sigurno je da će svi morati napustiti ova privremena tijela i zamijeniti ih novima. To je zakon karme. Tko se tome može oduprijeti?
Životni put Bhisme i Arjune dokazuje kako Krišnini bhakte mogu razviti različite odnose sa svojim voljenim Krišnom. Svatko od njih će na svoj način biti upleten u okolnosti koje proizlaze iz njegovog prethodnog djelovanja. Jedan će se naizgled boriti protiv Krišne, a drugi će biti uz Krišnu kao Njegov prijatelj i učenik, uvijek spreman slijediti Njegove upute. Sve u vezi s Krišnom je nemoguće razumijeti. Njegove aktivnosti i odnosi s bhaktama su iznad gune vrline i zato zdrav razum, logika i mašta ne pomažu. Jedino što pomaže jest zavoljeti Ga. Tiho. Nečujno. Nenametljivo. Kada se to dogodi, počinjemo razumijevati Krišninu osobnost. To se događa postupno i povezano je s našim aktivnim djelovanjem, umom, riječima i tijelom. Ako u to dodamo i svoju zdravu inteligenciju, imamo proces koji se zove predano služenje. Predano služenje je naša aktivnost s kojom smo zakazali sastanak s Krišnom kako bismo se s Njim bolje upoznali, razveselili i odagnali svoju tugu. Tako to radimo sa svojim prijateljima ovdje pa ćemo to napraviti i s Krišnom. No, razlika je u tome što Krišna nije obična osoba i do Njega možemo doći ako slijedimo upute sastra i riječi Njegovih predanih bhakta. Ako to slijedimo, uspjet ćemo s Krišnom uspostaviti odnos koji će biti potpun i po osobnoj mjeri, kako i očekujemo. Predano služenje bit će, možda, puno naših onečišćenja, ali to nije najvažnije. Najvažnije je da trebamo znati da postoji čisto predano služenje koje nas oslobađa sve tjeskobe i učvršćuje na položaju uz Krišnina lotosova stopala. To nam je cilj.
Predano služeći izbjeći ćemo zbunjenost koja proizlazi iz pitanja tko je bhakta, a tko nije. Je li Bhisma neprijatelj ili je Arjuna neposlušan i ne slijedi upute svog gurua? Zabune na tom putu nestaju: mi znamo prepoznati iskrenu privrženost Krišni i možemo vidjeti ograničenja osoba koje Ga služe. Sve postaje nevažno, osim te izvorne želje da udovoljimo nekoj Krišninoj želji. Jer Krišna je sat, cit i ananda: vječan, pun znanja i blaženstva. Svaka Njegova želja je isto tako sat, cit i ananda. Ako se slino trudimo, svim svojim raspoloživim bogatstvima da ostvarimo neku Njegovu želju, i mi ćemo postati sat, cit i ananda. To je iskusilo tisuće i tisuće bhakta i na tome grade svoju budućnost. To je trajno. To je vječnost. U tome nema promjene, ni padova. Postat ćemo tako jako, jako dragi Krišni. Takav stav nije sektaški i ne lišava nikoga mogućnosti da služi Krišnu. U tom položaju smo potpuno zaštićeni jer smo dostigli Krišnina lotosova stopala. Što god da se dogodi, neće za nas biti teško. Bit ćemo sretni i zbrinuti jer su nam srce, um i osjetila uz Krišnina lotosova stopala. Zar ima igdje nešto slađe i privlačnije od toga?