Govinda dasi (Krsna-katha 01/2005): Srila Prabhupada, ti si vrlo jasno sasjekao iluziju o homoseksulnosti, jednostavno i sažeto.
Govinda dasi
Krsna-katha 01/2005
Jednog dana u Montrealu, za vrijeme poslijepodnevnih posjeta gostiju, mlada bhaktina iz hrama me zamolila da joj dogovorim sastanak sa Srila Prabhupadom. Složila sam se i rekla joj da dođe u kasno poslije podne, jer se Prabhupada običavao nalaziti s gostima i bhaktama nakon svog poslije podnevenog odmora. Ova je djevojka bila umjetnica, Madhavi Lata i došla je iz New Yorka. Sada je živjela u hramu u Montrealu i ja sam pretpostavljala da sa Srila Prabhupadom želi razgovarati o svojim slikama, postaviti neka pitanja u vezi njih, kao što su to s vremena na vrijeme činili Jadurani i ostali umjetnici. Međutim, njezine su nakane bile drugačije.
Kada je došla, počela je objašnjavati svoj problem. Srila Prabhupada je imao poteškoće da ju razumije te me pozvao u sobu. Radila sam u obližnjoj kuhinji i čula sam njegov poziv: «Govind dasi!», uvijek je izgovarao moje ime sa četiri sloga, Govind dasi, umjesto Govinda dasi. Ja sam požurila unutra, odala poštovanje, a on mi je rekao da donesem prasadam. Nakon toga mi je pokretom pokazao da sjednem i slušam.
Madhava Lata je objašnjavala da kao brahmacarini u hramu ima poteškoća dok je u društvu svih ostalih djevojaka, jer su se često presvlačile i ponekad bi nosile samo čolije i neku vrstu ženske košulje, dok bi oblačile svoje sarije. Pokušala je objasniti Srila Prabhupadi da je to za nju veliko uznemirenje te da joj je potrebno drugačije okruženje za život od ovoga. Bila je jako uznemirena i nije znala što učiniti.
Srila Prabhupada je imao poteškoća shvatiti njezin problem. Srila Prabhupada ju je ohrabrivao da mantra Hare Krišna i čita njegove knjige i da radi svoja prekrasna umjetnička djela. Inspirirao ju je i propovijedao joj je o Krišni, te o privremenom postojanju u materijalnom svijetu. Tiho sam sjedila i slušala razgovor u blizini i primjetila sam da joj daje najvišu uputu, koju je primjenjiva u svim slučajevima. Međutim, očigledno je došlo do greške u komunikaciji. Nakon nekog vremena, djevojka je dobrodušno prihvatila prasadam i otišla.
Tada sam ja sjela ispred stola Srila Prabhupade te me je on upitao: «U čemu je njezin problem?» Polako i oprezno sam tražila riječi, pokušavajući naći način da to izrazim, te sam konačno rekla: «Srila Prahupada, u ovoj zemlji postoje neke žene koje druge žene privlače u seksualnom smislu, a ne privlače ih muškarci. Ona ima taj problem dok živi s drugim djevojkama i ne zna što da radi u vezi toga.« Oči Srila Prabhupade su narasle i zaokružile se kad je izustio: «Oh.» Smjesta je vidio cijelu stvar.
Onda je rekao glasom u kojem se osjećalo veliko iznenađenje, «U Indiji postoje neki takvi ljudi, vrlo niske osobe, ali ne žene. Nikada žene.« Lice mu je odavalo potpuno iznenađenje. Ja sam rekla: «Da, Srila Prabhupada, na zapadu postoje i takve žene.» Zavalio se u naslonjač i klimnuo glavom s jedne na drugu stranu, na indijski način, uz skoro zapanjeni pogled.
«Vidi samo, taj seksualni život. Žene sa ženama. Muškarci sa muškarcima. Muškarci sa ženama. Seksualni život je ropstvo. Sve je to ropstvo. No,» razrogačio je oči, «seksualni život između muškarca i žene, može biti posvećen brakom. U tome je razlika. Krišna kaže u Giti, Ja sam seks u braku. U braku seks se može koristiti da se dobiju fina djeca svjesna Krišne, ali ne ovako. Ovo je vrlo nisko.»
Srila Prabhupada ti si vrlo jasno sasjekao iluziju o homoseksulnosti, jednostavno i sažeto. Bez obzira na argumente s jedne ili druge strane. Vidio si to jednostavno kao još jednu vrstu ropstva, onu koja ne može biti posvećena od Boga, niti pročišćena unutar Božje institucije braka. U današnje je vrijeme zapadna civilizacija vrlo agresivno počela promovirati homoseksulanost, ali njihovo promoviranje ne može promijeniti istinu. To je jednostavno još jedna vrsta ropstva u materijalnom svijetu, koje prisiljava dušu da se iznova i iznova rađa u beskonačnoj patnji. Za razliku od nas, ti se Srila Prabhupada nisi nikada kolebao zbog osobnih stvari koje ti se sviđaju ili ne sviđaju, privola ili strasti. Ti si našu iluziju presjekao oštrim i britkim nožem znanja i nepobitnom istinom. Nakon toga si sašio ranu svojom božanskom ljubavlju i uputstvom: pjevajte Hare Krišna i budite sretni.
Hvala ti. Tvoje se mišljenje Srila Prabhupada može primijeniti danas i nepromjenjeno je od 1968. godine. Svi ti različiti modni trendovi današnjeg društva, jednom si ih sve komentirao preda mnom. Ništa od toga nije novo, sve je staro. Sve se te stvari čine uvijek iznova i Krišna ih sve poznaje. On govori o njima i sa svakom od njih se bavi u Giti. Hvala ti, Srila Prabupada što si iznad svega toga, te što si nas poučio tako da i mi možemo vidjeti stvari iz kuta duhovne ralizacije. Hvala ti, Srila Prabhupada.