Srila Prabhupada (Krsna-katha 02/04): Sve dok postoji i trun materijalnih želja nema ni govora o željama na duhovnoj razini!
Iz “Transcedentalnog dnevnika 2” Sriman Hari Sauri prabhua
Vođa gopi bhava kluba pokušao je razuvjeriti Srila Prabhupadu objašnjavajući kako članovi kluba ne pokušavaju oponašati ljubav koju gopije osjećaju prema Krišni, već da jednostavno proučavaju te opise kako bi razvili takve želje. Prabhupada se zacrvenio, a gornja mu je usna podrhtavala, “Najprije zaslužite, a onda želite! Nema ni govora o željama sve dok osoba nije doista oslobođena. Dok ne dostignete taj stupanj, jednostavno obavljajte svaku službu koju dobijete. Sve dok postoji i trun materijalnih želja nema ni govora o željama na duhovnoj razini!” Potom je dodao kako je o intimnim lilama gopija Gospodin Caitanya razgovarao samo sa Svoja tri najpovjerljivija družbenika – Svarup Damodarom, Ramananda Rayem i Sikhi Mahitijem. Siddha deha je namijenjena isključivo oslobođenim osobama – nikome drugome. Jedan drugi član grupe pokušao je opravdati to što rade napominjući da je to u redu jer se svi ti opisi nalaze u Prabhupadinim knjigama, a oni ih samo čitaju. Prabhupada mu je odgovorio da iako je ljekarna prepuna lijekova raznih vrsta, to ne znači da ih možemo dobiti bez recepta. Liječnik propisiju lijek u skladu s bolešću. Objasnio je da se u njegovim knjigama nalazi sve – od početnih stupnjeva predanog služenja pa do najuzvišenijih rasa, ali se sve ne smije odmah proučavati.
Ako se bhakte prerano zainteresiraju za teme o Krišni i gopijama, kakva šteta iz toga može proisteći? Zar nije Krsna katha čista i pročišćavajuća? Srila Prabhupada je dao odgovor na tu sumnju. On objašanjava da se, obzirom da ljubavne razmjene između Krišne i gopija podsjećaju na materijalne odnose između mladića i djevojaka, naša požuda može još povećati ako se usredotočimo na te teme, a to znači da ćemo prestati duhovno napredovati.
Kada oslobođena osoba sluša o zabavama Radhe i Krišne, kod nje se ne pojavljuju požudne želje. Jedan je svjetovni lopov nekom prilikom primijetio kako on, dok vaišnave pjevaju “Radha, Radha”, jednostavno misli na brijačevu ženu koja se zove Radha. To je praktični primjer. Sve dok osoba nije oslobođena ne bi smjela slušati o ljubavnim razmjenama između Radhe i Krišne. AKo osoba koja nije oslobođena sluša opise rasa plesa, može se prisjetiti svojih svjetovnih djela i nedozvoljenih veza s nekom ženom koja se isto tako možda zvala Radha. Dok je uuvjetovanom stanju, osoba se ne bi trebala truditi čak ni zapamtiti takve stvari. Pridržavajući se regulativnih načela, treba se uzdići do razine na kojoj je Krišna spontano privlači. Samo tada treba slušati Radha Krsna lilu. Iako takve zabave mogu biti ugodne za uho i oslobođene i uvjetovane duše, ovo potonje ih ne bi trebale pokušavati slušati.